logo Wirtualne Gesle logo Wirtualne Gęśle 2023
główna
o gęślach
W Y N I K I
zasady głosowania
 
wspierają nas
kontakt
newsletter
historia
nagroda za rok:
  2022  
  2021  
  2020  
  2019  
  2018  
  2017  
  2016  
  2015  
  2014  
  2013  
  2012  
  2011  
  2010  
  2009  
  2008  
  2007  
  2006  
  2005  
  2004  
  2003  
pre-historia
  2002  
  2001  
Burza Braw
Współpraca
banerRCKL
banerNT
baner TOP100
rankingi
 WIRTU@LNE GĘŚLE 
  plebiscyt na folkową płytę roku 2022  
Jesteś: główna / wyniki / szczegóły

LUCYAN
POLSKIE MELODIE LUDOWE W ARANŻACJI NA INSTRUMENTY Z DALEKICH KRAJÓW

Wydawca: Soliton

  Płyta zawiera polskie melodie ludowe, zaaranżowane i wykonane przez Lucjana Wesołowskiego przy użyciu instrumentów etnicznych z różnych krajów (Indie, Afryka Zachodnia, kraje arabskie, Grecja, itd.). Ma to na celu po pierwsze stworzenie nowej jakości muzycznej w odniesieniu do polskich melodii ludowych poprzez odejście od tradycyjnych aranżacji, a po drugie przybliżenie bogactwa polskiej kultury ludowej w zakresie muzyki słuchaczom z innych krajów.

Instrumenty użyte do nagrania płyty to: sitar (indyjski instrument strunowy), bansuri (indyjski flet bambusowy), oud (persko-arabski instrument strunowy), buzuki (grecki instrument strunowy), sarod (indyjski instrument strunowy), djembe (bęben afrykański), tampura (indyjski instrument strunowy), darabuka (bęben arabski), charango (andyjski instrument strunowy), saz (bliskowschodni  instrument strunowy), udu (ceramiczny bęben afrykański), esraj (indyjski instrument smyczkowy), fletnia Pana (instrument dęty znany w wielu krajach),  santur (cymbały indyjskie pochodzenia perskiego), flet prosty, marakasy, tamburyn, dzwoneczki.

Lucjan Wesołowski (1954) gra na wielu instrumentach, takich jak gitara, gitara basowa, sitar (instrument indyjski), flety bambusowe, perkusja, djembe (bęben afrykański), etniczne instrumenty lutniowe z Azji i Afryki itd. Komponuje różne rodzaje muzyki, takie jak muzyka relaksacyjna, medytacyjna, World Music (zwłaszcza oparta na motywach orientalnych), teatralna, piosenki itd. Dotąd ukazało się 30 kaset i/lub płyt z jego muzyką w 4 krajach (Polska, Włochy, Węgry, USA), wydanych ponad 40 razy. Napisał muzykę do 8 spektakli teatralnych, w tym 4 dla teatrów zawodowych. W roku 1983 założył zespół Orientacja na Orient, wykonujący głównie jego kompozycje oparte na motywach orientalnych. Zespół istnieje do dziś, ukazały się 2 kasety z jego muzyką. W latach 1993-2014 mieszkał we Włoszech. Założył tam zespół The Lucyan Group (wykonujący jego utwory w stylu orient-jazz oraz mantry indyjskie), który istniał w latach 1994-2005. Od roku 2009 prowadzi w Polsce zespół o tej samej nazwie, wykonujący podobny repertuar.

  1. Czerwone jabłuszko (The Little Red Apple) - Sandomierz district kuyaviak
  2. W murowanej piwnicy (At the Cellar Laid in Stone) - Podhale district song
  3. Głęboka studzienka (The Deep Well) - folk tune made popular as song with Helena Kołaczkowska’s lyrics
  4. Lipka (The Little Lime Tree) - one of the oldest existing Polish folk songs
  5. Idzie dysc (Here Comes Rain) - Podhale district song
  6. Zielony mosteczek (The Green Footbridge) - Upper Silesia krakoviak
  7. Matulu moja (Dear Mother of Mine) - Podlasie district song, popular in many other regions of Poland
  8. Uśnijże mi, uśnij (Hush Now, Baby, Sleep Now) - Krakow district lullaby
  9. Albośmy to jacy tacy (We Are What We Are Whatever) - Krakow district song
  10. Oj chmielu, chmielu (Oh Hops, Green Hops) - the oldest existing Polish folk songs
skład:
Lucjan Wesołowski (Lucyan) - sitar, bansuri, oud, buzuki, sarod, djembe, tampura, darabuka, charango, saz, udu, esraj, fletnia Pana,  santur, flet prosty, marakasy, tamburyn, dzwoneczki